+420 720 55 11 77 (Po-Pá 08-18)

Obchodné podmienky

 

Dokončením objednávky a jej odoslaním kupujúci potvrdzuje, že je oboznámený a súhlasí s obchodnými podmienkami.

Herbo Medica Slovensko s.r.o.

Bělohorská 454/3

301 00 Plzeň

Česká republika

Zaregistrovaná na Krajskom súde v Plzni, oddiel C, vložka 34548.

IČ: 06071074

DIČ: CZ06071074

 

1. Všeobecné ustanovenia

Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho (prevádzkovateľ, dodávateľ) a kupujúceho (zákazník, spotrebiteľ). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou konečný spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Z. z.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 250/2007 Z. z.). Ak je zmluvnou stranou kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, riadia sa práva a povinnosti zmluvných strán týmito obchodnými podmienkami, s výnimkou tých ustanovení, ktoré podľa platnej právnej úpravy platia len pre spotrebiteľov.  

 

2. Vymedzenie pojmov

Spotrebiteľská zmluva

Je zmluva kúpna, zmluva o dielo, prípadne iné zmluvy, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane kupujúci - spotrebiteľ a na druhej strane predávajúci - dodávateľ.

Dodávateľ/predávajúci

Je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.

Zákazník/kupujúci

Zákazníkom nášho internetového obchodu je kupujúci. Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je. Kupujúcim - spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak koná. Kupujúci - ktorý nie je spotrebiteľ, je podnikateľ, ktorý nakupuje výrobky či využíva služby za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi obchodnými podmienkami v rozsahu, ktorý sa ho týka. Odoslaním objednávky kupujúcemu je uzatvorená kúpna zmluva. Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti. Momentom uzatvorenia kúpnej zmluvy je kupujúci viazaný obchodnými podmienkami a kupujúci s nimi vyjadruje súhlas. Kupujúci je na túto skutočnosť dostatočným spôsobom upozornený pred odoslaním svojej objednávky, v opačnom prípade nemožno od kupujúceho vymáhať viazanosť týmito obchodnými podmienkami.

 

3. Ceny

Všetky ceny sú konečné (vr. DPH). Vždy zaplatíte iba cenu výrobku, ktorá je uvedená na našich stránkach. V prípade zmeny kúpnej ceny pri nepotvrdenej objednávke je zákazník informovaný. Ten sa potom rozhodne, či so zmenou súhlasí alebo objednávku zruší. Ceny sú platné do odvolania.

Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.

Prijaté volania na linku +420 720 55 11 77 sú úplne spoplatňované volajúcej strane podľa platného cenníka služby operátora, ktorý hlasové služby volajúcej strane poskytuje.

 

4. Poskytovanie akcií a zliav

Pokiaľ nie je na stránkach https://www.protopan.sk/ ponúkajúcich zľavy (napr.: Zlacnené, Výpredaj) uvedené inak, trvajú zľavové akcie len do vypredania skladových zásob tovaru, ktorého sa zľavová akcia týka. Množstvové obmedzenia pre možnosť využitia špeciálnych akcií: 1 ks/1 zákazník/1 mesiac. Zľavy a akcie sa vzťahujú len na maloobchodných zákazníkov. Jednotlivé zľavy sa nedajú vzájomne sčítať a kombinovať.

Vzorky zdarma

Vzorka produktu Local Cream zasielaná zadarmo je určená na vyskúšanie, či tento produkt vyhovuje každému danému jedincovi. Vzorku je možné objednať iba raz, a to pri prvej objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo zaslania vzorky odmietnuť, najmä v prípade, že má podozrenie na podvodné konanie. Predávajúci má však právo odmietnuť zaslanie vzorky aj v iných prípadoch. Predávajúci si vyhradzuje právo zaslanie vzorky odmietnuť aj bez udania dôvodu.

 

5. Reklamácia

K vami objednanému tovaru, samozrejme, dostanete aj príslušné dokumenty (daňový doklad). Tento doklad o kúpe (faktúra) je dostačujúci na uplatnenie reklamácie. Zákazník je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je zákazník za prítomnosti dopravcu povinný skontrolovať stav tovaru, a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení zásielky (reklamačný protokol) a nechať si túto skutočnosť potvrdiť dopravcom. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok. Podpísaním dodacieho listu zákazník súhlasí s prevzatím tovaru. Ak je tovar poškodený pri preprave, oznámi toto kupujúci nielen dopravcovi, ale aj riadne uplatní zodpovednosť za vady u predávajúceho, s ktorým bude celá vec riešená. V prípade reklamácie môžete kontaktovať priamo predávajúceho, tzn. spoločnosť Herbo Medica Slovensko s.r.o. Reklamovaný tovar môžete zaslať na našu adresu. Reklamáciu, prosím, vždy uplatňujte písomne ​​na e-mailovej adrese: info@protopan.sk a vyčkajte na oznámenie ďalšieho postupu. Kontaktujte naše reklamačné oddelenie a náklady vynaložené na prepravu reklamovaného tovaru vám uhradíme. Informácie o priebehu reklamácie získate na telefónnom čísle +420 720 55 11 77.

Reklamačné oznámenie musí obsahovať dátum dodania tovaru, názov výrobku, reklamované množstvo, popis chyby a návrh na vybavenie reklamácie. Predávajúci, prípadne ním poverený pracovník, rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch potom do 3 pracovných dní. Reklamácia, vrátane prípadného odstránenia vady, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak medzi kupujúcim a predávajúcim nedôjde k inej dohode. 

Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese Herbo Medica Slovensko s.r.o., Bělohorská 454/3, Severní Předměstí, 301 00 Plzeň, Česká republika (miesto pre zaslanie reklamovaného tovaru) alebo elektronickou poštou na adrese info@protopan.sk).

 

6. Podmienky a postup pri odstúpení od zmluvy uzatvorenej za pomoci prostriedkov diaľkovej komunikácie

Ak sa nejedná o prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu doručené do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Ak odstúpi kupujúci - spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá podnikateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy tovar, ktorý od neho dostal.

Ak sa rozhodnete pre odstúpenie v tejto lehote, prosíme Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok. Pri ich splnení vám bude vrátená kúpna cena. Odošlite list (email) s textom: "Odstupujem od zmluvy (číslo objednávky) so žiadosťou o vrátenie uhradenej čiastky za tovar". Alternatívne je možné uviesť text obdobného charakteru, z ktorého vyplýva prejav vôle odstúpiť od zmluvy v zákonnej 14 dennej lehote.

Vrátený tovar zasielajte pokiaľ možno v pôvodnom nepoškodenom obale (môže byť poškodený úmerne nutnosti vybalenia veci). Tovar nesmie javiť známky používania a musí byť nepoškodený, kompletný (vrátane príslušenstva, návodu, atď.). Neposielajte tovar na dobierku, odporúčame vám tovar poistiť. Vždy, prosím, použite baliaci papier alebo kartón tak, aby nemohlo počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu pôvodných obalov a poškodeniu tovaru.

V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal. Čiastka bude predávajúcim vrátená buď formou pripísania na účet, ktorý spotrebiteľ uvedie a za podmienky, že s touto formou vrátenia súhlasí alebo bude čiastka vrátená rovnakým spôsobom ako pri zaplatení.

Kupujúci berie na vedomie, že ak tovar vrátený kupujúcim bude poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutej. 

Náklady na vrátenie tovaru ponesie predávajúci.

Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 občianskeho zákonníka nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy

a) o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,

b) o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle na vôli podnikateľa a ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) o dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávislých na vôli podnikateľa,

d) o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,

e) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

f) o oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv či dodania iných ako vyžiadaných náhradných dielov,

g) o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,

h) o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,

i) o dodávke novín, periodík alebo časopisov,

j) o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času, ak podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,

k) uzatvárané na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo

l) o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci ďalej berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.

 

7. Objednávky

Ak sa rozhodnete niektorý výrobok zakúpiť, v podrobnom popise produktu nájdete tlačidlo "Objednať" alebo "Kúp teraz". V Nákupnom košíku vyberiete výrobok, množstvo výrobku, ktoré chcete, vyplníte spôsob dopravy a fakturačné údaje. Systém Vás vedie až do úspešného dokončenia objednávky. Je potrebné starostlivo vyplniť požadované údaje. Každá objednávka je potvrdená na Váš e-mail, ktorý ste uviedli v objednávke. Pokiaľ tento e-mail nedostanete, objednávka nebola prijatá do nášho systému. Objednávka môže byť naším pracovníkom následne telefonicky overená.

Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

Vašu objednávku môžete stornovať zaslaním e-mailu alebo telefonicky. Odporúčame vám pre storno objednávky používať iba e-mail info@protopan.sk. Ak sa už výrobok nevyrába alebo nie je dlhšiu dobu dostupný, budeme Vás kontaktovať a dohodneme ďalší postup, prípadne zrušenie objednávky. Pokiaľ zákazník zaplatil požadovanú kúpnu cenu tovaru, ale spoločnosť Herbo Medica Slovensko s.r.o. nie je schopná tovar dodať alebo je schopná dodať objednávku len čiastočne, bude objednávka podľa dohody so zákazníkom zrušená a peniaze budú okamžite vrátené zákazníkovi. Kupujúci je oprávnený objednávku, a to aj bez udania dôvodu stornovať do doby, než mu bude predávajúcim potvrdená expedícia ním objednaného tovaru.

 

8. Dopravné

Zásielky sú doručované Slovenskou poštou ako Balík do ruky, Balík na poštu alebo Balíkobox, Uloženka, Zásielkovňa, DPD, GLS atd. Doba doručenia je spravidla do 48 hodín od expedície. Ku každej zásielke je pripočítané poštovné. V prípade platby dobierkou je účtované dobierkové. Balné poskytujeme zadarmo. Pri objednávke nad 80 € poskytujeme dobierkové aj dopravu zadarmo kupujúcim - spotrebiteľom (koncovým zákazníkom). Fyzickým, alebo právnickým osobám nakupujúcim za veľkoobchodných podmienok poskytujeme dobierkové a dopravu zdarma pri objednávke nad 500 €. Ku každej zahraničnej zásielke je po telefonickom dohovore pripočítané poštovné podľa aktuálnej ceny dopravcov.

 

9. Platobné podmienky

V súčasnej dobe ponúkame tieto možnosti platieb: platba v hotovosti (dobierkou) - kúpnu cenu zaplatíte na mieste doručovateľovi prepravnej spoločnosti, bankovým prevodom - čiastku za tovar môžete poukázať na náš účet (tovar nie je expedovaný do chvíle, kým nie je suma pripísaná na našom účte číslo 2201243921 / 8330 vedený u Fio banky) alebo zabezpečenou online GoPay bránou.

 

10. Zľavové kupony

Každá poukážka je opatrená unikátnym kódom a hodnotou zľavy. Poukážky je možné použiť len pre nákup tovaru na stránkach https://www.protopan.sk/ a iba formou elektronickej objednávky. Pri nákupe tovaru zadajte v nákupnom košíku Vašej objednávky kód poukážky. Cena tovaru bude ihneď znížená o hodnotu poukážky. Pokiaľ po zadaní kódu poukážky nedôjde k zníženiu ceny, tak ste pravdepodobne zadali nesprávny alebo už neplatný kód. Poukážku je nutné vyčerpať jednorázovo, v plnej výške a len formou úhrady tovaru v internetovom obchode https://www.protopan.sk/. Poukážku vám nemôžeme zameniť za hotovosť. Poukážka je použiteľná len raz a nemôže byť preplatená ani vymenená. Falšovanie a pozmeňovanie poukážok je zakázané a je trestné! Spoločnosť Herbo Medica Slovensko s.r.o. nezodpovedá za ukradnuté alebo stratené poukážky, respektíve za použitie kódov zo stratených či ukradnutých poukážok. Kód poukážky je nutné ochrániť, jeho použitím poukážka prestáva platiť!

 

11.  Zodpovednosť za vady

Kupujúci má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za chybu najdlhšie do dátumu predpokladanej spotreby tovaru vyznačenej na výrobku.

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne zodpovednosti predávajúceho za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 2095 - § 2117 a 2165 - § 2174 Občianskeho zákonníka). Tieto sú nižšie podrobne špecifikované:

Práva z chybného plnenia

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Pri použitom tovare je možné lehotu na uplatnenie práv z chybného plnenia skrátiť na 12 mesiacov (toto bude vyznačené v predajnom doklade). Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenému k veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedený čas, do ktorého je možné vec použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za kvalitu. Ak požiada o to kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme (ďalej len potvrdenie), v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia. Predávajúci má povinnosti z chybného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu.

Právo z vád nie je možné uplatniť v týchto prípadoch:

a) pri veci predávanej za nižšiu cenu na chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,

b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,

c) u použitej veci na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo

d) ak to vyplýva z povahy veci.

Predávajúci prehlasuje, že tovar odovzdáva kupujúcemu v súlade s ustanovením § 2161 občianskeho zákonníka, teda:

tovar má vlastnosti, ktoré si kupujúci s predávajúcim dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
tovar sa hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa vec rovnakého druhu bežne používa, tovar je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Ak nemá vec vyššie uvedené vlastnosti, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady. Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť. Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nevykoná nápravu v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.

Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z ktorej je predávajúci zaviazaný, a ak ide o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Práva z vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v potvrdení uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. Osoba takto určená na opravu vykoná opravu v lehote dohodnutej medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe veci. Toto platí aj pre oznámenie vady, na ktorú sa vzťahuje záruka (ďalej pozri záruka za kvalitu).

Vec je chybná, ak nie je dodaná v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení alebo v akosti a vyhotovení vhodnom pre účel zjavný zo zmluvy; inak pre účel obvyklý. Za chybu sa považuje aj plnenie inej veci. Za chybu sa považujú aj vady v dokladoch potrebných pre užívanie veci.

Právo kupujúceho z chybného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti. Povinnosti predávajúceho zo záruky za kvalitu tým nie sú dotknuté.

Práva kupujúceho z chybného plnenia nie sú dotknuté, ak vadu spôsobilo použitie veci, ktorú kupujúci odovzdal predávajúcemu. To neplatí, ak preukáže predávajúci, že na nevhodnosť odovzdanej veci kupujúceho včas upozornil a kupujúci na jej použití trval, alebo ak preukáže, že nevhodnosť odovzdanej veci ani pri vynaložení dostatočnej starostlivosti nemohol zistiť. Kupujúci nemá práva z chybného plnenia, ak ide o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzatvorení zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci výslovne uistil, že vec je bez chýb, alebo ak vadu ľstivo zastrel.

Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve.

Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo

a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,

b) na odstránenie vady opravou veci,

c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo

d) odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak kupujúci nezvolí svoje právo včas, má právo podľa nasledujúceho odseku.

Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Dokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju prijal. To neplatí,

a) ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci,

b) ak kupujúci použil vec ešte pred objavením vady,

c) ak kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo

d) ak kupujúci predal vec ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval alebo pozmenil pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

Ak kupujúci vadu veci včas neoznámil, stráca právo odstúpiť od zmluvy.

 

12. Ochrana osobných údajov

Jednáme v súlade so zákonom č. 18/2018 Zb. o ochrane osobných údajov. Vami poskytnuté informácie budú našou spoločnosťou použité iba na vybavenie Vašej objednávky. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci súhlasí so spracovaním týchto osobných údajov: meno a priezvisko, adresa, bydlisko, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty a telefónne číslo. Poskytnutie týchto osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Tento súhlas je poskytnutý na dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracované v elektronickej podobe. Všetky údaje získané od zákazníkov naša spoločnosť používa výhradne pre vnútornú potrebu spoločnosti a neposkytuje ich tretím osobám. Výnimku predstavujú externí dopravcovia, ktorým sú osobné údaje zákazníkov odovzdávané v minimálnom rozsahu, ktorý je nutný pre bezproblémové doručenie tovaru. Ak kupujúci nezvolí inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim tiež na účely zasielania ďalších ponúk tovarov a služieb predávajúcim. Kupujúci je oprávnený žiadať opravu svojich osobných údajov. Osobné údaje je možné na žiadosť kupujúceho vymazať z databázy. Kupujúci môže o výmaz požiadať písomne ​​(e-mailom) alebo telefonicky. Ak požiada kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, bude mu táto informácia našou spoločnosťou bez zbytočného odkladu odovzdaná. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie. Kupujúci, ktorý zistí alebo sa domnieva, že naša spoločnosť vykonáva spracovanie jeho osobných údajov v rozpore s ochranou jeho súkromného a osobného života alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže požiadať o vysvetlenie alebo požadovať odstránenie takto vzniknutého stavu.

 

13. Výpis z obchodného registra

Podrobný výpis môžete nájsť tu.

 

14. Zodpovednosť

Spoločnosť Herbo Medica Slovensko s.r.o. (predávajúci) upozorňuje, že informácie na webových stránkach internetového obchodu sú sčasti preberané od tretích strán, môžu obsahovať vecné a technické nepresnosti či typografické chyby a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia a ďalej, že predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby popísané na svojich stránkach. Ak by sa podstatným spôsobom zvýšila cena u vybavovanej objednávky, bude predávajúci o tejto skutočnosti zákazníka bezodkladne informovať a kupujúci bude mať možnosť od zmluvy odstúpiť

 

15. Ďalšie dohody

V prípade že by bol spotrebiteľ krátený na svojich právach vyplývajúcich z uzatvárania zmluvy, má právo sa obrátiť na vecne príslušné orgány dohľadu (Slovenská obchodná inšpekcia, živnostenský úrad, Úrad na ochranu osobných údajov, Finančný úrad a pod.).

Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27 , internetová adresa: https://www.soi.sk/. Spory medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré sa nepodarí vyriešiť mimosúdne, prípadne iné spory medzi kupujúcim a predávajúcim rieši súd. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Predávajúci je oprávnený zrušiť kupujúcemu jeho užívateľský účet, a to najmä ak ho kupujúci dlhšie ako 6 mesiacov nepoužíva, či v prípade, že kupujúci poruší povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi ním a predávajúcim (vrátane týchto obchodných podmienok). Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexami správania v zmysle ust. § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka. Ak obsahuje vzťah založený kúpnou zmluvou uzatvorenou medzi kupujúcim a predávajúcim medzinárodný prvok, dojednávajú si zmluvné strany, že sa tento vzťah riadi slovenským právom.

 

16. Záver

Veríme, že sme Vás presvedčili o tom, že nákupy u nás sú výhodné, lacné, bezpečné a rýchle. Ak však máte akékoľvek pochybnosti či pripomienky, dajte nám o nich, prosím, vedieť. Všetky Vaše podnety sú pre nás zdrojom inšpirácie pre ďalšie skvalitňovanie nášho obchodu. Na požiadanie je zákazníkovi oznámené, aké obchodné podmienky boli platné v okamihu objednávky.